Ένα από τα σημαντικότερα εξαρτήματα κάθε αυτοκινήτου (και οχήματος γενικότερα), είναι η μπαταρία του. Ακόμα και τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ξεχωριστή μπαταρία για τις εκκίνηση και διάφορες επιμέρους λειτουργίες, αφού η «μεγάλη» μπαταρία είναι για να δίνει ρεύμα στον ηλεκτροκινητήρα.
Μια συνηθισμένη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας είναι τα 3-4 χρόνια, ωστόσο ανάλογα τη χρήση και συντήρηση μπορεί να διαρκέσει περισσότερο ή πολύ λιγότερο, αν δεν τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες. Οι εχθροί της μπαταρίας είναι πολλοί και την «σκοτώνουν» σιγά – σιγά, που σημαίνει ότι μια μέρα το αυτοκίνητο ξαφνικά δεν θα παίρνει μπρος και θα μοιάζει λες και έχει νεκρώσει. Γι’ αυτό καλό είναι να υπάρχει πάντα στο αυτοκίνητο ένα σετ καλωδίων για να γίνει εκκίνηση μέσω μπαταρίας άλλου αυτοκινήτου.
Οι πολύ κοντινές καθημερινές μετακινήσεις δεν αφήνουν την μπαταρία να φορτίσει, που σημαίνει ότι αν έχει «εξασθενήσει» θα πρέπει να γίνουν αρκετά χιλιόμετρα έτσι ώστε να αναζωογονηθεί. Εφόσον ο κινητήρας είναι εκτός λειτουργίας, δεν πρέπει να αφήνουμε για πολύ ώρα διάφορα συστήματα να λειτουργούν, όπως φώτα, το σύστημα πολυμέσων, ή το καλοριφέρ. Στα καινούργια αυτοκίνητα, για λόγους ασφαλείας εμφανίζεται μια σχετική προειδοποίηση και λίγο μετά όλες οι λειτουργίες απενεργοποιούνται. Ένα ξεχασμένο κινητό ή ακόμα χειρότερα laptop που φορτίζει μέσω της θύρας USB, τραβάει αρκετό ρεύμα.